Tytuł Podstawy Edukacji
ISSN 2081-2264
Wydawca Wydawnictwo Naukowe im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie
Inne tytuły
Udostępnij
Liczba artykułów w woluminie: 23
Podstawy Edukacji
2014, Tom 7

Tytuł artykułu    Autorzy Strony Czynności
Od redaktorów naukowych Anna Irasiak Małgorzata Piasecka s. 9-18
„Epistemologia” społeczeństwa wiedzy w kontekście rozważań nad problematyką edukacji Astrid Męczkowska-Christiansen s. 21-38
Przemiany obywatelstwa we współczesnych demokracjach – wyzwania dla edukacji Kazimierz Czerwiński s. 39-59
Możliwości rozwiązania sporu o ideologię w edukacji : znaczenie edukacji filozoficznej Maciej Woźniczka s. 61-83
Wyzwania, szanse i zagrożenia niesione przez niektóre trendy cywilizacyjne Jacek Malikowski s. 85-123
Współczesna cywilizacja a kryzys ekologiczny Anna Marek-Bieniasz s. 125-137
O szkole jako fabryce nudy i śmiechu Karol Motyl s. 141-165
Koncepcja kształcenia transgresyjnego oraz teoria dezintegracji pozytywnej jako odpowiedź na specjalne potrzeby edukacyjne współczesnej młodzieży Barbara Pieronkiewicz s. 167-184
Płaszczyzny i kierunki transferu wiedzy w oświacie Marta Kowalczuk-Walędziak s. 185-203
Sieci pozytywnych zmian – w kierunku optymalizacji rozwoju zawodowego nauczyciela w warunkach społeczeństwa wiedzy Małgorzata Piasecka s. 205-226
Refleksja nauczyciela w walce z jego poczuciem bezradności Beata Łukasik s. 227-239
Kategoria inności wobec problemów integracji – różnicowania Mariusz Garbiec s. 243-260
Model myślenia o Innym (uczniu) w polskich liceach Maria Janukowicz s. 261-274
Uczeń jako Inny, nauczyciel jako Inny : edukacyjny dialog na tle filozoficznej koncepcji człowieka Józefa Tischnera Paweł Sporek s. 275-284
Obraz Innego w perspektywie studentów Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Monika Adamska-Staroń s. 285-304
Społeczne i kulturowe aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością narządu słuchu Anna Irasiak s. 305-315
Kształcenie ustawiczne jako szansa na podjęcie zatrudnienia przez osoby niepełnosprawne Agnieszka Miklewska s. 317-344
„Uczyć się, aby być” w aspekcie aktywności edukacyjnej seniorów Alina Gil Urszula Nowacka Luis Ochoa Siguencia s. 345-360
Sposoby teoretyzowania na temat edukacji seniorów Agnieszka Kozerska s. 361-379
Wybrane metody kształcenia stosowane w e-learningu akademickim Wioletta Sołtysiak s. 381-396
Trendy cywilizacyjne wobec homoseksualizmu w kontekście koncepcji człowieka Andrzej Margasiński s. 397-414
Propuesta teórica de la ontogeniagogía Edward Enrique Rojas de la Puente s. 417-440
The Playful Brain: Educating for Belonging Oscar Frederick Donaldson Jolanta Graczykowska s. 441-454